KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

ALLMÄNT
Nätbutiken ann-louice.se ägs av Ann-Louise Abrahamsson, organisationsnummer 690821-8941. Sedan 1999
bedriver företaget tillverkning och försäljning av handgjort konsthantverk i keramik och akvarellkonst. Företaget är momsregistrerad och godkänd för F-skatt.    

Kontaktuppgifter

Postadress

Ann-Louice Abrahamsson

Lasarettsgatan 10

981 31 Kiruna

Sverige

e-post
telefon

Återgivet bildmaterial för respektive produkt i ann-louice.se ska tjäna som illustrationer och exempel på hur produkten ser ut men garanterar ej produktens exakta utseende. Färger är t.ex. ofta svåra att visa på ett korrekt sätt på olika bildskärmar. Varje produkt är framställd för hand och är helt unik i sitt slag,  därför förekommer vissa variationer i utförandet som återspeglar det levande materialet och den hantverksmässiga tillverkningen. Av den anledningen kan inte varje produkt se ut exakt som det återges på bild och i mått. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande pris, storlek, utförande och lagersaldo.


Nätbutikens försäljning och leverans bedrivs endast i Sverige
När du lägger en beställning på ann-louice.se så godkänner du också våra köpvillkor. Läs igenom köpvillkoren innan du bekräftar ditt köp.

BESTÄLLNING
Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. I e-postmeddelandet finns all information om din beställning som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad.

Observera att vi inte ingår avtal med dig som är minderårig (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Kontrollera noga beställningen och om något är fel eller oklart kontakta oss omgående via telefon 073-0613023 eller via mejl genom kontaktformuläret här nedan.

Kontakta oss här

PRISER
Priserna anges i svenska kronor(SEK)inklusive moms om inte annat anges. Eventuell avgift för frakt och betalavgifter tillkommer. 

BETALNING MED KLARNA
Det ska vara enkelt och kännas säkert att handla på nätet, därför erbjuder vi betalning med Klarna. Med Klarna Checkout kan du betala via faktura, delbetalning, kort och direktbetalning via din bank. 

Här hittar du Klarnas villkor
https://www.klarna.com/se/villkor/

Har du frågor gällande betalning, vänligen kontakta Klarna via www.klarna.se/kundservice eller ring Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Du kan alltid se dina köp/fakturor på https://my.klarna.com/se/sv/login

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

ann-louice.se lagrar ingen information som rör betalnings uppgifter.

PERSONUPPGIFTSLAGEN (PUL)
Som kund hos ann-louice.se har du rätt att begära information kring dina registrerade personuppgifter samt rätt att begära ändring eller radering av dessa.
Vi sparar inte dina personuppgifter till annat än fullföljande av din beställning.

LEVERANSER
Leveranser sker inom Sverige med Post Nord. Postpaket hämtas ut hos ditt närmaste ombud. Avisering sker till din mobiltelefon om du fyllt i numret, i annat fall via e-post eller post avi. Normal leveranstid är 4-9 arbetsdagar.

TRANSPORTANSVAR
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från ann-louice.se svarar företaget för kostnaden. Om varan istället skadas eller kommer bort då du väljer att återsända den svarar du för alla kostnader. Vid leverans skall paketet besiktigas av dig. Om du upptäcker skador vid uppackningen skall detta omgående och senast inom 7 dagar.

ÅNGERRÄTT
Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du, inom 14 dagar från det att du erhöll försändelsen, returnera varorna till oss. Återbetalning sker sedan inom 14 dagar efter att vi fått varorna åter. Du ansvarar för att varorna förpackas i originalförpackning vid returen och att dessa oskadda kommer oss tillhanda. Vi förbehåller oss rätten att debitera ett värdeminskningsavdrag om varans skick är sådan att det inte utan prisreduktion går att sälja till ny kund. Kostnaden för returen står du för.

Har du valt att betala med faktur är det viktigt att du flyttar fram fakturan förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.com eller genom att kontakta Klarnas kundservice på telefon 08-120 120 10.
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via e-post.

Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) fån att vi erhållit varan/varorna i retur.


GARANTIER
Vi följer de garantier som följer av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information.

REKLAMATION
Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad kontakta vänligen omgående. För att kunna hantera en reklamation måste alltid digitala bilder bifogas. Om du vid en reklamation uppmanas att återsända produkten svarar Ann-Louice Abrahamsson för frakten. Väljer du själv att återsända varan svarar du för frakten och ansvaret för att varan kommer fram i det skick som bilderna visat. Har du valt att betala varan med faktura, observera att denna skall betalas trots reklamation. Reglering/återbetalning sker omgående då reklamationen slutligt hanterats.

TVIST
Vid eventuell tvist kommer Ann-Louise Abrahamsson (org. nr. 690821-8941) att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

COOKIES
Denna webbplats använder cookies. Cookies är en liten textfil som begärs sparad på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information finns på Post och Telestyrelsens webb.

FORCE MAJEURE

Ann-Louise Abrahamsson (org. nr. 690821-8941) tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utom företagets rådande som arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut o.d. Företaget ansvarar heller inte för direkt och/eller indirekt skada/förlust som kan uppstå hos kund.